سرویس وبلاگ اول مشاور

مشاوره تحصیلی

سرویس وبلاگ اول مشاور

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی چیست و چرا به مشاور تحصیلی نیاز داریم؟


مشاوره تحصیلی فرصتی است برای تبادل اطلاعات طراحی شده برای کمک به دانش آموزان در دستیابی به اهداف آموزشی و حرفه ای دانش آموز.مشاوره مسئولیت مشترک بین مشاور و دانش آموز است.در نهایت، دانشجو مسئولیت تصمیم گیری های خود را دارد.مشاوره تحصیلی به عنوان یک راهکار موثر در کنار دانش آموز و دانشجو خواهد بود.مشاوران تحصیلی می توانند در این مدت با کمک دانش آموزان و یا دانشجو ، با درک نیازها و تعیین منابع در دسترس ،دانش آموز و یا دانشجو را به اهدافش برساند.والدین هم میتوانند از تمام برنامه ها و پیشرفت های دانش آموز و از رابطه مشاوره ای بین مشاور متخصص و دانش آموز خود مطلع شوند.
مشاوران موسسه خوارزمی سالهاست که برای رسیدن شما به هدفتان با برنامه ریزی های راهبردی تلاش می کنند.

ضرورت راهنمایی و مشاوره

تحول جامعه از حالتى ساده و ابتدائى به وضعى پیچیده و بغرنج، مشکلاتى را براى انسان به‌ وجود آورده است که پیشگیرى و حل آنها لزوم بهره‌گیرى از راهنمایى و مشاوره را ضرورت مى‌بخشد. در جوامع اولیه بر اثر ساده‌بودن زندگی، روابط افراد با یکدیگر نزدیک و صمیمى بود و مشکلات آنان اغلب به‌طور کدخدامنشى توسط نزدیکان و وابستگان حل مى‌شد. با گسترش جامعه، روابط افراد پیچیده‌تر گردید و لزوم راهنمایى جدى‌تر مطرح شد، هر قدر جامعه گسترده‌تر و روابط افراد پیچیده‌تر باشد، نیاز به ارائه خدمات راهنمائى بیشتر احساس مى‌گردد.

چرا به مشاوره نیاز داریم؟

مدت‌هاست با مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنید، راه‌حل‌های مختلفی به نظرتان می‌رسد. اما نهایتا می‌دانید باید با کسی حرف بزنید و از او مشورت بگیرید. همه افراد آشنا را از نظر می‌گذرانید اما هر بار دچار شک و تردید می​شوید و بالاخره تصمیم می گیرید به سراغ یک مشاور بروید. تمامی رابطه ها خواه ناخواه با سختی هایی مواجه خواهد شد. موفقیت شما در لحظات سخت بستگی به آن دارد که چگونه این دوران را که تفاوت بین با هم بودن و جدا شدن است اداره کنید.

مشاوره تحصیلی در زمینه مطالعه و حافظه

برخی از دانش آموزان با وجود اینکه افت تحصیلی نشان نمی‌دهند، اما ممکن است نیاز به آموزش شیوه‌های صحیح مطالعه و روشهای بهسازی حافظه داشته باشند. آموزش چنین روشهایی می‌تواند به جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموز و بالا بردن بهره‌وری او کمک کند. برنامه‌ریزی برای مطالعه، رعایت اصول یادگیری در برنامه‌ریزی برای مطالعه، رعایت ویژگیهای حافظه‌های مختلف می‌تواند به دانش آموز کمک کند تا روش مطالعه صحیحی داشته باشد و نتیجه بهتری کسب نماید.

امام علی (ع) میفرمایند: ،هیچ پشتیبانی همچون مشاوره نیست، ما به این حدیث اعتقاد زیادی داریم زیرا کسی که مشورت میکند یک گام جلوتر از کسی است که فقط با عقل خودش کار میکند،هیچکس کامل نیست و همه نیاز به مشورت داریم،ما در مسائل تحصیلی به دانش آموزان زیادی مشاوره میدهم،اما خود هم محتاج مشورت هستیم و ممکن است با یک پزشک راجب شرایط سلامتی خودو خانواده مشورت بکنیم،بنابراین مشورت و مشاوره برای هر انسان عاقلی لازم است.

مشاوره چیست؟


در ایران مسئله راهنمایی و مشاوره و تهیه مقدمات آن بین سالهای ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۰ شروع شد و جریان پیدا کرد. از سالهای ۱۳۳۷ با برگزاری سمینارهای متعددی طرح مشاوره و راهنمایی در آموزش و پرورش مطرح شد و نیز تربیت نیروی مشاوره در دانشگاه‌ها و تهیه ابزار کار مشاوران، دوره‌های کارآموزی ضمن خدمت، تهیه وظایف و طرح و جاانداختن آن از جمله اقدامات بعدی در این دوره بوده‌است. برای پیشرفت و گسترش این طرح اقدامات متعددی انجام شد. دوره‌هایی ترتیب داده شد تا دست اندرکاران تعلیم و تربیت با برنامه راهنمایی آشنا شوند. اعزام مشاوران به مدارس، تهیه مقالات و بروشورهای مختلف، تهیه پرونده‌های تحصیلی و تربیتی، تهیه پرسشنامه‌های مختلف و ایجاد مراکز مشاوره و راهنمایی در برخی از مراکز استانها از جمله اقداماتی است که در این دوره به عمل آمد. در سالهای ۱۳۳۷ و ۱۳۳۸ کنفرانسهایی که در مشهد و آبادان تشکیل یافتند لزوم راهنمایی در مدارس را تأکید کردند. تا اینکه در سالهای ۱۳۴۴ و ۱۳۴۵ در دانشسرای عالی تهران درس مشاوره و راهنمایی جزو دروس رسمی‌قرار گرفت. از مهر ماه ۱۳۵۰ که اولین کلاس دوره راهنمایی تحصیلی تشکیل شد تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی‌به پیروزی رسید در زمینه اجرای برنامه راهنمایی، فعالیتهای زیادی صورت گرفت که آشنا ساختن والدین و مربیان و دانش آموزان با برنامه‌های مشاوره و راهنمایی به اعزام مشاورین به مدارس، تهیه پرونده تحصیلی، تست و اجرای آنها از آن جمله می‌باشد.

معانی مختلف مشاوره

البته مشاوره یک موضوع بسیار وسیع و پیچیده میباشد که برای تشریح آن فقط یک تعریف کافی نه میباشد و باید برای واضیح ساختن خصوصیات این موضوع حد اقل چندین تعریف داشته باشیم تا باشد تمام ابعاد مشاوره برای خوانندگان گرامی روشن گردد. بهتر است به تعریف های که در ذیل تذکر یافته رجوع شود:مشاوره عبارت از پروسه جمع آوری معلومات از دیگران و فراهم ساختن معلومات به دیگران میباشد.و یا به عبارت دیگر مشاوره عبارت از پروسه نفوذ کردن در دیگران و انجام دادن کار ها توسط دیگران میباشد.مشاوره مهارتهای بنیادی تکلم را گویند که توسط آن یک آمر اوامر خویش را به مادونانش می رساند.مشاوره عبارت از پروسه افهام و تفهیم میان دو جانب میباشد که باهم در حال صحبت اند.مشاوره به معنی دادن مشورت به دیگران و وادار ساختن دیگران برای انجام آن میباشد.مشاوره مرحله گفت و شنید بین افراد یا گروها میباشد که در آن تبادله افکار برای بهبود ماموریت های قبلا تنظیم شده صورت میگیرد.مشاوره عبارت از طرز برخورد و مشورت دادن به دیگران میباشد چه در زمان مصاحبه رسمی باشد. چه هنگام امر کردن به مادون باشد و یا که هنگام جروبجث با فامیل و دوستان، در هر موقع و مورد انسان به یک طرز خاص برخورد نیاز دارد تا بتواند هدف اصلی خود را به دیگران ارائه نموده و بدون اینکه باعث دلگیری و ملالت دیگران گردد نظریات خود را به آنها برساند و آنها را به انجام کار های مطابق ذوق خود آماده سازد و یا حد اقل آنها را هم نظر خود سازد.

  

بازاریابی دهان به دهان و تاثیرات آن بر روی برند


این روش بازاریابی برای شما ارزان و با صرفه و برای مشتریانتان متنوع و جذاب می باشد. این روش بازاریابی همان روش قدیمی و معروف Word-of-mouth Marketing می باشد، بنحوی که سرویس های خوب از طریق مردم دهان به دهان میگردد و باعث می شود که یک سرویس و یا شرکت از این طریق بر تعداد مشتریان خود بیافزاید.در بازاریابی دهان به دهان، شما با استفاده از ارتباطات میان مشتریان، پیام خود را به دیگران ارسال می نمایید. با توجه به جایگاه ویژه ای که این نوع تبلیغ در سالیان طولانی در استراتژی های بازاریابی داشته است، شما نمی توانید نسبت به آن بی اعتنا باشید.بازاریابی دهان به دهان یک استراتژی بازاریابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازاریابی شما به دیگران،بر می. این امر می تواند باعث جلب توجه بسیار زیادی به خدماتی که ارائه می کنید و یا محصولاتی که تولید می کنید باشد. جلب توجه تصاعدی برانگیزدیک نفر به دونفر می گوید ، آندو به چهار نفر می گویند، آن چهار نفر به هشت نفر می گویند و….

بازاریابی دهان به دهان موثر

بگذارید یک سوال ساده بپرسم؟ آیا می خواهید مشتریان نکات مثبت کسب و کار شما را به دیگران انتقال دهند؟! شرط می بندم که به دنبال چنین چیزی هستید، همانطور که همه ما می دانیم تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روش های جذب مشتریان جدید است و بهترین روش برای ایجاد تبیلغات دهان به دهان ارائه خدمات فوق العاده و اضافی به مشتری است.به یاد داشته باشید تفاوت بین معمولی و فوق معمولی (فوق العاده) فقط یک کلمه “فوق” است. حال فکر کنید و ببینید این “فوق” چه می تواند باشد؟
تحقیقات نشان می دهد که مشتریان دو مورد اساسی از یک تامین کننده (فروشنده) می خواهند:
۱٫مشتریان کیفیت خدمات اصلی را می خواهند – به بیان دیگر، آنها انتظار دارند محصول یا خدمت شما کاربردی باشد و همان چیزی باشد که واقعاً می گویید. شعار یا تبلیغات نباشد.
۲.آنها خدمات نوع دوستانه و انسانی می خواهند .مشتریان می خواهند به رسمیت شناخته شوند، احساس کنند که فردی به عنوان یک انسان به آنها علاقه مند است و از آنها مراقبت می کند و به آنها توجه نشان می دهد. (این دقیقاً همان چیزی است که آن “فوق” کوچک را فراهم می کند.

راه‌هایی برای جلوگیری از موانع در مسیر بازاریابی دهان به دهان

اگرچه بازاریابی دهان به دهان افراد سرشناس به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی برای نفوذ و تأثیرگذاری بر مصرف‌کنندگان توصیف شده است اما لازم است بدانید که این نوع بازاریابی می‌تواند باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما شده و یا به طور کامل به اعتبار آن آسیب بزند. مشکلات مربوط به استراتژی بازاریابی دهان به دهان تقریباً شبیه به سایر کمپین‌های بازاریابی است. موفقیت این نوع استراتژی  به طور کامل به نحوه‌ای که افراد سرشناس اطلاعات را به  کانال‌های دیگر ارائه می‌دهند بستگی دارد. بهترین راه برای غلبه بر موانع مربوط به بازاریابی WOM عبارتند از:در بازاریابی دهان به دهان به روشی مشابه همچون سایر برنامه‌های بازاریابی عمل نکنید. همیشه آن را به نحوی متفاوت نسبت به روش‌های دیگر انجام دهید. تنها درباره چیزی که مربوط به کالا است صحبت کنید و آن را با یک لحن جذاب و ترغیب‌کننده بیان کنید.درباره‌ی محصول به نحوی درست و مناسب به افراد سرشناس اطلاعات و آموزش دهید. آن‌ها باید بتوانند در ارتباطات آنلاین خود در مورد مزایای استفاده از محصول و میزان تفاوت آن از برندهای دیگر اطلاعات دهند.برای اینکه مردم را از طریق بازاریابی دهان به دهان متقاعد و ترغیب کنید مهم است که  تصویر برند خوبی بسازید. برای این کار لازم است کمی بیشتر روی کمپین بازاریابی از طریق افراد سرشناس کار کنید.

 

اول مشاوربامدیریت سرکارخانم شراره مهبودی این بار پیشگام در برگزاری همایش دکترشهاب اناری



موسسه اول مشاور با مدیریت سرکار خانم شراره مهبودی پیشگام در برگزاری همایش ها و سمینارهای استارتاپی و مدیریتی در تاریخ ۹۶/۱۱/۱۲اقدام به برگزاری همایش در دانشگاه تهران نمود.

این همایش با موضوع برند سازی شخصی در بازار ایران با سخنرانی دکتر شهاب اناری (سخنران بین المللی از کانادا همکار برایان ترسی )نمود که با استقبال بیش از ۶۰۰ نفر از دوستداران کارآفرینی و ثروت آفرینی مواجه شد .در این همایش سخنران همایش دکتر شهاب اناری  به موضوعاتی چون تعریف برند،بازاریابی موثر،و فروش موفق پرداختندو همچنین درباره ساختن یک کسب و کار پرسود و معروف شدن در بازار  توضیحات کامل و مفصلی را در اختیار شرکت کنندگان گذاشتند .که با استقبال و رضایت شرکت کنندگان مواجه شد و این یک موفقیت بزرگ برای شراره مهبودی و تیم اول مشاور در کنارمرد همیشه موفق ایران دکتر شهاب اناری بود .



با تشکر از تمام دوستانی که در برگزاری این همایش همرا ما بودند.
راه های تماس برای اطلاعات بیشتر از همایش های بعدی و دوره های دکتر شهاب اناری
1.دفتر آموزش:02166908341
2. اینستاگرام :avval.moshaver
3.تلگرام :@avvalmoshaver

شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها


به جرات می توان گفت کلیدی ترین و مهم ترین اتفاقات در طول تاریخ را زنان سبب گشته اند. از دیرباز این موجودات به ظاهر ضعیف ، ولی در باطن بسیار نیرومند همپا و همیار مردان در تمامی مراحل زندگی بوده اند. آنها را می توان مدیران خاموش و کم توقع هر خانه ای نام برد که با قدرت تمام می توانند هم در اجتماع باشند، هم خانه و زندگی را مدیریت کنند، و هم بار سخت باروری و رشد و نگهداری یک فرزند را بر عهده بگیرند. مسلما برای هر انسان امروزی و تحصیل کرده ای بسیار روشن و واضح است که نمی توان نقش مهم و اساسی زنان را در جامعه نادیده گرفت.جنسیتی که در حدود نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل داده و در بسیاری از جوامع دنیا صحبت از برابری های جنسیتی  در موردش دارند ، این دسترسی ها و برابری ها برای رسیدن به سطوح و موقعیت های بالاتر و فرصت های شغلی مهم تر هستند. همان گونه که واضح است خانواده اصلی ترین و پایه ای ترین نهاد در اجتماع است، و زن به طور قطع نقشی پررنگ و محوری در این نهاد دارد ، لذا اگر بتواند به رشد شخصی خود اهتمام بورزد، درحق تمام جامعه در تمامی سطوح لطف بزرگی کرده است. چرا که تمام فرزندان آینده ساز تحت تاثیر رفتار و تربیت مادران ، این موهبت های الهی دوست داشتنی هستند.

مزایای شاغل بودن خانم ها

از مزایای اشتغال زنان می توان به احساس امنیت روانی-مالی و احساس کارآمدی ، کمک به رفاه بیشتر مالی و آسایش خانواده ، برخورداری از ارتباطات بیشتر ، آگاهی از شرایط مهم روز، داشتن مستمری و بیمه برای دوران کهنسالی اشاره کرد. اگر پای صحبت های زنی شاغل بنشینید احتمالا از کمبود وقت و انرژی برایتان خواهد گفت. اینکه دیگر آن انرژی لازم که باید صرف بچه ها و همسر شود را بعد از زمان طولانی کار در خارج از منزل ندارد. برخی از این بانوان از سرد شدن روابط عاطفی خود با همسرشان که پیرامون گفتگوهای مالی در منزل رخ داده شکایت دارند. بگو مگو هایی از قبیل پول من یا پول تو لزومی ندارد که فقط خانم‌ها به دنبال مشاغل خانگی باشند. امروزه مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان از محبوبیت زیادی برخور است. بسیاری از شغل‌های خانگی را می‌توانید با آموزش خیلی کوتاه و کمترین سرمایه و درآمد در منزل خود انجام دهید و یک کار پردرآمد در منزل داشته باشید. کارهایی مانند وبلاگ نویسی، بازاریابی تلفنی، فروش کالا به صورت مزایده و حراج، ترجمه، تدریس خصوصی، پرورش گیاهان خانگی، طراحی و دوخت لباس، ساخت جعبه کادویی و عروسک سازی، فعالیت در صنعت خوراکی و غذای خانگی می‌توانند گزینه‌های خوبی برای یک کار پردرآمد در منزل باشند.