سرویس وبلاگ اول مشاور

مشاوره تحصیلی

سرویس وبلاگ اول مشاور

مشاوره تحصیلی

ایده های فروش محصولات


ایده های فروش محصولات

حراج کنید: شما می‌توانید به مناسبت‌های مختلف برای مشتریان خاص یا عموم مشتریان خود تخفیف در نظر بگیرید، اما یادتان باشد که تعداد این حراج‌ها نباید بیش از اندازه باشد. چون در این‌صورت مشتریان شما به‌جای خرید در روزهای عادی، منتظر ایام حراج خواهند ماند

  • مسابقه برگزار کنید: برای مشتریانی که بالاتر از سقف معینی خرید می‌کنند مسابقه یا قرعه‌کشی برگزار کنید. می‌توانید از محصولات خود به برندگان مسابقه جایزه بدهید

  • هدیه بدهید: مثلا نمونه‌ای از کالا یا خدمات‌تان، هدیه‌ی تبلیغاتی‌ای که نام برند شما روی آن ثبت شده است و هدایایی از این قبیل برای مشتریان خود در نظر بگیرید. با این کار مشتریان شما تجربه‌ای از کالا یا خدمات پیشنهادیِ شما خواهند داشت

  • کارت خرید مکرر:هنگامی که تعداد خریدهای مشتریان شما از سقف مشخصی بالاتر رفت می‌توانید برای آنها کارت تخفیف صادر کنید یا نمونه‌ای از محصولات خود را به آنها هدیه بدهید

  • تحفیف به گروه خاص: برای کارمندان یک سازمان، اعضای یک انجمن و یا صرفا گروهی از افراد که در یک رویداد خاص حاضر شده‌اند، محصولات خود را با تخفیف ارائه کنید

  • معاوضه‌ی کالای دست‌دوم: برای وفاداری مشتری ارزش قائل شوید، مثلا پیشنهاد بدهید که در قبالِ دریافت یک کالای قدیمی، کالای جدید را با تخفیف به مشتری وفادار بفروشید

  • قفسه‌های جذاب فروشگاهی و نمایش محصولات:ویترین‌ محصولات را خلاقانه بچینید. سعی کنید محصولات خود را به‌شکلِ یک هرم بزرگ یا اَشکال جذاب دیگر در قسمتی از فروشگاه به نمایش بگذارید. با استفاده از مانکن‌ها یا اشیاء دیگر در فضای ویترین یک منظره‌ی چشمگیر ایجاد کنید

  • هزینه‌ی ارسال رایگان: حمل و ارسال رایگان داشته باشید. واژه‌ی «رایگان» همیشه برای مشتری جذاب است. ارسال رایگان معمولا یک تخفیف منطقی به‌حساب می‌آید و مشتری را به خرید تشویق می‌کند

  • فروش اقساطی: روش‌های پرداخت آسان یا تقسیط در نظر بگیرید تا خرید از شما برای مشتری آسان‌تر شود

  • تخفیف سفارشی بدهید:در این روش مشتریان شما محصولات شما را تبلیغ می‌کنند. به مشتریانی که تبلیغ شما را می‌کنند و شما را به مشتریان جدید معرفی می‌کنند، تخفیف بدهید

  • پکیج محصولات و خدمات:محصولات کم‌فروش را به‌همراه محصولات پرفروش در یک بسته قرار بدهید تا هم مشتریان را به خرید تشویق کنید و هم موجودیِ محصولات کم‌فروش را کاهش بدهید.

  • تشویق به خرید:محصولات گران‌قیمت خود را در معرض دید مشتری قرار بدهید و سعی کنید در مورد برتری محصولات گران‌قیمت و علت گران بودن آنها مشتری را توجیه کنید

  • فروش محصول مکمل: از فرصت استفاده کنید و هنگامی که مشتری اقدام به خرید یکی از محصولات شما کرد، محصولاتی را که در کنار این محصول قابل استفاده هستند به مشتری معرفی کنید

  • بن خرید: می‌توانید از طریق بروشور، بسته‌های پستی یا تابلوی اعلانات در مکان‌های پر رفت‌وآمد، بن‌های خرید را تبلیغ کنید

مفهوم استارتآپ موفق


مفهوم استارت آپ موفق

در واقع استارت آپ ها مجموعه ای از افراد، راه حل ها، روش ها و ابزارهایی ست که برای هدف و مدل مشخصی از کسب و­­کار و درآمدزایی بیشتر از محصول یا خدمت ارائه شده، به وجود آمده اند. این مفهوم معمولا بر مبنای ایده های نوآورانه و خلاق بیان می­شود تا محصول یا خدمتی را با روش های نوین به سودآوری زیاد برساند. به این شکل که در استارت آپ گروهی از افراد ایده های خود را برای مدل کسب و کاری قابل توسعه و تکرار پذیر ارائه میدهند و پس از انتخاب بهترین ایده، گروهی روی آن کار می­کنند تا به ایجاد و رشدی سریع بینجامد.این شرکتهای نوپا می‌توانند در هر شکلی ایجاد شوند اما لفظ استارت آپ اغلب برای شرکت‌هایی به کار می‌رود که رشد سریعی دارند و بر پایه تکنولوژی فعالیت می‌کنند و همچنین سرمایه‌گذارها به عنوان یکی از ارکان اصلی و شتاب دهنده، بطور کلی به آن دسته از شرکت نوپا هایی جلب می‌شوند که نسبت خطر به سود بالایی دارند و مقیاس‌پذیرتر هستند.  

ویژگی های یک استارت آپ موفق

یک استارت آپ موفق باید ویژگیهای خاص خودش را داشته باشد که بسیاری از افراد به آن دقت لازم را ندارند. در این مقاله میخواهم برخی از ویژگی های یک استارت آپ موفق بررسی کرده و به مشکلات استارت آپ های اینترنتی بپردازم.بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به دلیل عدم در نظر گرفتن نیازهای بازار، بررسی صحیح رقبا، شناخت نیازهای مخاطب و نداشتن برنامه مناسب برای بازاریابی از بین می روند، برای جلوگیری از این موضوع باید جوانب مختلف یک کسب و کار اینترنتی را تحلیل کرد و پیش از راه اندازی و سرمایه گذاری در این زمینه دقت های لازم را انجام داد. در این مقاله به بررسی ویژگی های لازم برای موفقیت یک استارت آپ موفق اینترنتی می پردازم. ایده اولیه یک استارت آپ اهمیت بسیار زیادی دارد.

چرا برخی از استارت آپ ها شکست می خورند؟

۴ دلیل اصلی که هرکدام دلایل جزئی تری هم دارند به دست آمده است. آنها یک لیست از ۱۲ اشتباه مدیریتی را هم در اختیارمان قرار داده اند.عدم تمرکز-نداشتن انگیزه، تعهد و اراده-غرور بیش از حد که به شما اجازه نمی دهد نظرات دیگران را بشنوید-بکار گرفتن افراد نابلد-عدم استفاده از مشاور خوب-نداشتن اطلاعات تخصصی در زمینه تجارت: اطلاعات مالی، خدماتی و بازاریابی-سود زیاد در آغاز کار-نبود بازار مصرف-مشکل مالی-تیم کاری ضعیف-ورشکست شدن-مشکلات مربوط به قیمت ها-محصول ضعیف-عدم وجود الگوی تجاری-بازاریابی ضعیفتوجه کنید که تمام این مسائل به مسائل تیمی و تجاری مرتبط اند، حتی مشکلاتی که مربوط به کالا و محصول هستند. این مشکلات به مدیریت و توانایی مدیریت برای ساختن یک تیم قوی و با انگیزه و بکارگیری الگوهای تجاری موفق، مربوط می شود. همچنین به یاد داشته باشید که اگر دلیل شکست تان، مشکلات مالی باشد، عوامل مختلفی در ایجاد این مشکلات دخیل هستند.

 

بازاریابی وتبلیغات موثر


جایگاه تبلیغات موثر در بازاریابی

کاتلر معتقد است بازاریابی فرایندی اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند(کاتلر وآرمسترانگ،2001). در واقع بازاریابی به دنبال تامین و ارضای نیاز است که شرکت های موفق را از ناموفق متمایز می سازد. بنابراین بازاریاب ها باید همواره به دنبال آن باشند که بررسی کنند که به چه صورتی می توانند بهتر، بیشتر، سریعتر، دقیقتر و در نهایت با کیفیت متناسب، به مردم، کالا، توام با خدمت ارایه نمایند. امروزه مصرف کنندگان به گروه های مختلف تقسیم شده اند، در بازار سلیقه های متفاوتی وجود دارد و این سلایق دایماً دستخوش تغییر و تحول است. هزینه های زیادی صرف تبلیغات و ترویج می شود، برای دستیابی به جایگاه مناسب در بازار وکسبِ موفقیت، لازم است عوامل مختلفی دست به دست هم دهند.

تاثیر تبلیغات موثر در جذب مشتری

در جوامع غربی یک کودک سالانه به طور متوسط بیش از ۴۰ هزار آگهی تبلیغاتی می‌بیند. تبلیغات یعنی «ارتباط جمعیِ یک‌سویه توسط پیام‌هایی با موضوع محصول یا خدمتی که برای آن پول پرداخت می‌شود.تبلیغات، روابط عمومی، فعالیت‌های تبلیغی برای فروش و فروش شخصی ابعاد اصلی آمیخته‌ی طرح بازاریابی هستند. تبلیغات باید همه جا و همه وقت در معرض مشتری قرار بگیرد. هزینه‌ای که شرکت‌ها صرف تبلیغات می‌کنند شگفت‌انگیز است. مثلا شرکت‌های دارویی هزینه‌ای معادل دو برابر هزینه‌های تحقیقات واقعی را صرف تبلیغات می‌کنند! در میان شرکت‌های گوناگون، شرکت‌های تولید بازی و اسباب‌بازی بیشترین هزینه را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. تبلیغات همچنین نقش مهمی در توسعه‌ی فروش و افزایش سهم بازار دارد.

تاثیر بازاریابی و تبلیغات موثر معمولا کسب‌وکارها برای حفظ سهم بازارشان پول‌ هنگفتی را صرف تبلیغات می‌کنند. شرکت‌ها برای رقابت با کسب‌وکارهای رقیب باید پیوسته خود را به مشتری یادآوری کرده و جایگاه نخست را در ذهن آنها داشته باشند. در غیر این صورت، سهم بازارشان را به رقبا می‌بازند. اغلب، کسب‌وکارهایی که سهم کوچک‌تری از بازار دارند یا تازه‌وارد هستند، نسبت به کسب‌وکارهای بزرگ‌تر به تبلیغات بیشتری نیاز دارند. دلیل این مسأله «فرآیند واکنش به تبلیغات» است. بر این اساس، تبلیغات باعث افزایش سهم بازار تا اندازه‌ی معینی می‌شود و پس از آن فروش به دلیل عدم بازگشت مشتریان و عدم تکرار خرید دچار ریزش می‌شود.

اصول مهم تبلیغات موثر برای جذب مشتری

باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد.

باید واکنشی احساسی برانگیزد.

باید کنجکاوی را تحریک کند.

باید مخاطبان را شگفت زده کند.

باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند.

 

مفهوم کوچینگ و جذب مشتری

مفهوم کوچینگ و جذب مشتری

کوچینگ روندی است که جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی حرفه ای، اجتماعی و حتی عاطفی کار می‌کند، به این معنی که در بسیاری از زمینه‌های زندگی، برای پیشرفت و ارتقاء عملکرد وجذب مشتری می‌توان از کوچینگ کمک گرفت. تمرکز کوچینگ به جای گذشته بر حال و آینده (نزدیک) فرد است و به کنکاش و رفع مسائل و مشکلات گذشته نمی‌پردازند. باور کوچینگ بر این است که افراد بهترین مسیر را خودشان می‌توانند تشخیص دهند و غالبا پاسخ مشکلات افراد، نزد خود آنها است. از این رو در پروسه کوچینگ انتخاب‌کننده و پیش برنده جلسه خود مراجعه‌کننده است و کوچ او فقط نقش یک تسهیلگر را بازی می‌کند. در حقیقت به نوعی می‌توان گفت که اصطلاحا، کوچینگ به جای اینکه ماهی را در دهان افراد بگذارد، ماهیگیری را، به‌طور غیر مستقیم و به کمک خود مراجعه‌کننده، آموزش می‌دهد خود فرد با کمک کوچ به مناسب ترین و متناسب‌ترین راهکار برای خود می‌رسد. در کوچینگ، به افراد مستقیما آموزشی داده نمی‌شود، بلکه فرد طی پروسه جلسات کوچینگ، به کمک کوچ، خودش به آگاهی‌هایی درباره خود دست می‌یابد.

 کوچینگ یعنی چه؟

 وقتی صحبت از کوچینگ و مربیگری می‌کنیم دقیقا به این موضوع اشاره می کنیم که کوچینگ یک صنعت، مهارت و حرفه جدید است که، در چند دهه اخیر رشد بی سابقه ای در عرصه جهانی داشته است و افراد بسیار موفق همانطور که می دانیم، از کوچ ها و مربی های حرفه ای برای رسیدن به اهدافشان و حل چالش‌هایشان استفاده می‌کنند.سازمانICF   فدراسیون جهانی کوچ های حرفه ای، که یکی از بالاترین مراجع کوچ های حرفه ای در جهان است، می‌گوید: کوچینگ یک رابطه شراکت بین مربی و مراجع که در نتیجه آن، مراجع فکرشان به کار می افتد و خلاق ترمی شوند تا توانایی فردی و حرفه ای خود را به حداکثر برساند و حاصل آن این است که، توانمندی خود را در حیطه های مختلف ودر جذب مشتری به حداکثر می رساند.

چرا کوچینگ آموزش ببینیم؟

دنیای امروز شاهد تغییر با سرعت بالایی است و کمبود وقت یکی از مهمترین چالش ها به حساب می آید.در دنیای امروز استفاده بهینه از ذهن خود، مهمترین کار ما محسوب می شود.افراد به این دلیل وارد دوره آموزشی کوچینگ می شوند تا مدرک مهارت های این حرفه را بدست آورده و در این سفر، قدرت ذهن،انتخاب و مسئولیت پذیری را بدست آورند.من زمانی تصمیم گرفتم که در دوره آموزشی کوچینگ شرکت کنم که اثرگذاری کار با یک کوچ حرفه ای را لمس کرده بودم و می خواستم مثل آن به دیگران هم کمک کنم. در طول هجده ماه آموزش و تمرین، اعتماد به نفس و جرأت قدم گذاشتن در جایی که می ترسیدم را پیدا کردم و این توانایی را رشد دادم.

تاثیرات کوچینگ روی مراجعین چگونه بوده است؟

تحقیقاتی که ICF با همکاری شرکتهای بزرگ مشاوره ای در سطح جهان انجام داده و نتایج آن روی وبسایتش منتشر شده است، نشان می‌دهد که کوچینگ تاثیرات فوق العاده ای در زندگی افراد و سازمانها و همین طور کسب و کارها داشته است. کوچینگ حیطه های تخصصی گوناگونی دارد، از جمله زندگی فردی، کسب و کار، سازمانی، روابط انسانی، سلامت روانی و انواع تخصص‌های دیگر نشان داده شده است که، به طور کلی حدود ۷۱ درصد مراجعین پیشرفت محسوسی در کارایی حیطه های مختلف فردی، کسب و کار، روابط و... را تجربه کرده اند و همین طور ۸۰ درصد افزایش اعتماد به نفس را تجربه کرده اند و همچنین ۷۰ درصد افزایش بازدهی و بهره‌وری را مطرح کرده اند و به طور کلی می شود گفت که، در تمام حیطه های زندگی افراد رشد و ارتقاء سطح فوق العاده در مراجعین گزارش شده است که، این دلیل بسیار خوبی برای این موضوع است زیرا در دنیا صنعت کوچینگ یک صنعت روبه‌ رشد و دارای پیشرفت نامیده می‌شود.

 

 


مفهوم ریسک وانواع آن در حوزه کارآفرینی


 

مفهوم ریسک و انواع آن در حوزه کار آفرینی

مفهوم  ریسک و انواع آن در حوزه کار آفرینی:ریسک کردن به معنای اقدام کردن برای دستیابی به یک هدف یا خواسته یا برآورده کردن یک نیاز، در شرایطی است که می‌دانیم این اقدام ممکن است تبعات یا دستاوردهای منفی هم داشته باشد.بر این اساس،  معنای جستجوی فرصت‌های جدید، ارزیابی تبعات احتمالی، سنجش تبعات مثبت و منفی و مقایسه آنها با یکدیگر و در نهایت، انتخاب میان اقدام کردن و نکردن است. هرنوع فعالیتی در فرآیند اجرای خود با احتمال وقوع حادثه و یا مخاطراتی روبرو می باشد که حاصل آن می تواند از تحقق احتمالی برآورده شدن صد در صد نتیجه و یا خواست مورد انتظار جلوگیری کند .بنابراین احتمالی را که موجب می گردد تا بازده مورد نظر حاصل نشود را نامیده و این امر اشاره به وضعیتی ناخوشایند دارد که ممکن است فرد و یا سازمان در معرض آن قرار گرفته و باعث به وجود آمدن زیان گردد.این وضعیت جدید می تواند یک حادثه زیانبار و یا یک عامل بازدارنده و یا در بر نوع خطر یا بی نظمی و یا بی ثباتی در مسیر فعالیت ها باشد بنابراین به طور خلاصه عدم اطمینان از وقوع خسارت و غیرقابل پیش بینی بودن وقوع پیش آمدها را ریسک می نامیم.

یکی از مشخصات  ریسک در کار آفرینی

اگر ریسک پذیر نیستید، به ‌قطع یقین می‌توانیم بگوییم پس کسب‌وکاری هم برای کارآفرینی ندارید. اساسا کارآفرینی با ریسک‌ پذیری گره خورده است. باید مقداری از سرمایه‌تان را برای توسعه‌ی تجارت‌تان سرمایه‌گذاری کنید. البته این امر در بیشتر مواقع اتفاق می‌افتد، به‌عبارت‌دیگر، هرازگاهی اعتبار خودتان را بابت ایده‌ای اثبات ‌نشده به‌خطر خواهید انداخت. در بیشتر مواقع از چک دستمزد‌تان برای چندمین بار چشم‌پوشی خواهید کرد. بنابراین هر تصمیمی که می‌گیرید، چندینکوچک دربردارد، مانند: هرماه تعدادی از نیروهای‌تان ممکن است از کار استعفا دهند،  خط‌مشی اصلی سازمان ممکن است با شکست مواجه شود، و رویکرد جدید شما ممکن است باعث عصبانیت یکی از بهترین ارباب‌رجوع‌های‌تان شود. به‌محض ورود به‌ دنیای کارآفرینی،‌ لازم است به‌مثابۀ بخشی از کار، مهیای  باشید.اغلب ریسک پذیری حساب شده را آن به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های فرد کارآفرین بیان می نمایند.  در کارآفرین با یک قمارباز متفاوت است. چرا که در مورد کارآفرین این کار بسیار حساب ‌شده صورت می‌گیرد. برخلاف تصور عمومی که کارآفرین را یک فرد عاشق ریسک می‌پندارند، کارآفرین یک فرد عاشق ریسک نیست و فقط در مواردی به ریسک اقدام می‌کند که نتایج حاصل از آن را مورد محاسبه قرار داده و موفقیت در آن سود زیادی را برای وی در برداشته باشد. به علاوه یک کارآفرین در صورتی اقدام به ریسک می‌کند که تلاش خود را در موفق شدن آن ریسک مؤثر بداند. ریسک‌پذیری در کارآفرین بسیار معتدل و حساب‌ شده است و فرد کارآفرین اقدام به ریسک‌های بزرگ نمی‌کند.

انواع ریسک

1-ریسک نرخ بهره 2-ریسک تجاری 3-ریسک اعتباری 4-ریسک مالیات پذیری 5-ریسک استرداد 6-ریسک تورم 7-ریسک نقدینگی 8-ریسک بازار 9-ریسک سرمایه گذاری مجدد 10-ریسک نرخ ارز