سرویس وبلاگ اول مشاور

مشاوره تحصیلی

سرویس وبلاگ اول مشاور

مشاوره تحصیلی

راهکارهای عملی برای افزایش فروش


راهکارهای عملی برای افزایش فروش

1.هدفگذاری فروش:بدون تردید ؛ بدون تعیین هدف ,هیچ اتفاقی رخ نمی دهد . داشتن هدف به فعالیتهای فروش معنا می دهد . داشتن هدف باعث متمرکز شدن انرژیها و ایجاد انگیزه میگردد.

2.ازمایش کردن: اصولاً مشتریان به دنبال منافع محصول هستند ، نه خود محصول . باید منافع محصول را به وضوح احساس کند چرا باید مشتری اصولاً بخواهد این کالا را بخرد ؟ توجه داشته باشید ، مشتری خریدار ویژگی نیست ، خریدار فایده است.

3.     ایجاد اعتماد در مشتریان:اساسی ترین اصل فروش اعتماد است . تا اعتمادی در بین نباشد ، هیچ خرید و فروشی انجام نمی گیرد.

4.     تشنه کردن بازار:در این تکنیک که بیشتر در مورد محصولات مصرفی کاربرد دارد ، عده ای را مأمور می کنید تا وارد بازار شوند و محصول شمارا سراغ بگیرند حاشیه سود خریدار(خرده فروش)این تکنیک نیز بیشتر در مورد محصولات مصرفی و زمانی به کار می رود که مصرف کننده تفاوت چندانی را بین محصولات با کیفیت یا مارکهای مختلف تشخیص نمی دهد ، و قیمت مصرف کننده معمولاً یکسان و ثابت است.

5.ایجاد رابطه «برنده – برنده اصل هر رابطه تجاری و ادامه دار بودن آن ، نفع و برد طرفین است . به گفته یکی از بزرگان ، بزرگترین خوشبختی زمانی است که متوجه شوید.گناه نکرده اید و کلاه هم سرتان نرفته است. فروشندگانی که پول را دریافت می کنند و پشت سرشان را نگاه نمی کنند ، در نهیت خود را در موقعیتی چندان مناسب حس نمی کنند ؛ اما فروشندگانی که دریافت سفارش را فقط شروعی برای شناخت مشتری می دانند ، نسبت به رقیبان خود سفارش های بیشتری به دست می آورند و شفارشهایشان استحکام بیشتری دارد . آنها خود را به شبکه در حال گسترش تجارتهای آتی متصل می کنند.

6.سؤالهای باز مطرح کنید:برای افراد بسیار مشکل است که مدت زیادی روی سخنان یک نفر تمرکز کنند و از آنجا که گفتگوهای فروش با ارائه حقایق و بیان مشخصات و مزایای محصولات و خدمات همراه است ، طولانی شدن گفتگو باعث منحرف شدن توجه مشتری می گردد که این مشکل را می توان با استفاده از سؤالهای مناسب رفع کرد.

برای مثال شرکتی به سبب طرح محصول و تولید بسیار عالی است ، در حالی که شرکت دیگر ازنظر شیوه بازاریابی شهرت دارد . اگر نقاط قوت یک شرکت به گونه ای باشد که شرکتهای رقیب نتوانند به راحتی از آن تقلید کنند ، می گویند شرکت مزبور دارای مزیت رقابتی یا شایستگیهای ممتاز است . شرکت باید به گونه هی عمل کند که بتواند از وجود شایستگیهای ممتاز بهره ببرد.

 

چگونگی راه اندازی کسب وکار با سرمایه کم


چگونگی راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم نیاز به زمان و تلاش بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها دارد.سرمایه کمی دارید و نمی دانید چه کاری با آن راه بیندازید؟ به دنبال ایده هایی برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم می گردید؟ پس با ما در این نوشتار همراه باشید زیرا خبرهای خوشی برای تان داریم. اینجا می خواهیم ۱۵ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم به شما معرفی کنیم. ایده های کارآفرینی، فرصتهای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کارفرصت های کسب و کار متعددی وجود دارند که برای شروع به هزینه کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه ای نیاز نداشته  باشند! بله درست شنیدید! ولی در عوض باید زمان و تلاش زیادی خرج آن کنید. علاوه بر این، بسیاری از فرصت های کسب و کار کوچک بر مجموعه مهارت های شما استوار هستند از جمله مهارت های کامپیوتری.سازنده طلا و جواهر:کم نیستند بانوانی که دوست دارند خودشان را با زیورآلات زیبا بیارایند. این مورد را با علاقه روزافزون به زیورآلات دست ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه موفقیت در دستان شما است. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

چگونگی موفق بودن در کسب وکار

اولین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، تولیدات شخصی مثل آثار هنری، و صنایع دستی هستند. اگر نقاش قابلی هستید، بازارهای زیادی برای فروش آثار شما روی اشیا تزئینی وجود دارد، از بازارهای حراجی گرفته تا فروش تکی وسایل تزئینی لاکچری با قیمت‌های بالا. دومین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، خدمات است. خدمات، محصولی نامشهود است، بنابراین نیاز به هیچ سرمایه اولیه‌ای ندارد، . سومین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، خدمات تعمیراتی و مهارتی است. اگر مهارت خاصی دارید، می‌توانید از نیروی کار مهار هم در این زمینه برای بیشتر شدن درآمد کسب و کار خود استفاده کنید. پنجمین و آخرین ایده کسب و کار با سرمایه کم ، فروش وسایل دست دوم است. ایده پشت فروش وسایل دست دوم بسیار ساده است: شما محصولاتی به دست می‌آورید، و آنها را به سایر مردم می‌فروشید. ایده های کسب و کار با سرمایه کم آنقدر زیاد هستند که هر کسی با هر میزان سرمایه ای می تواند یک کسب و کار کاملا مستقل و سود آور را برای خود راه اندازی کند .قطعا داشتن یک کسب و کار ثروت ساز و موفق آرزوی هر کسی است اما آمارها نشان می دهد که فقط پنج درصد مردم جهان توانسته اند یک کسب و کار ثروت ساز و موفق را برای خود راه اندازی کنند که در کشور ایران هم آمارها به همین صورت است .

 

اهمیت کارآفرینی و تاثیرات آن بر اقتصاد


تاثیرات کارآفرینی

منبع پیدایش صنعت های جدید است.نوآوری اقتصادی بیشتر را به همراه دارد.منبع بنیادی افزایش در بهره وری است.رابطه ای فراگیر و پایدار با رشد اقتصادی دارد. پژوهشگران از دیدگاههای متفاوت تاثیرات کارآفرینی را به شرح ذیل ارائه داده اند:الف) تاثیرات اجتماعی:کارآفرینان تاثیرات شگرفی براجتماع دارند و موضوع کارآفرینی مورد توجه جامعه شناسان از جمله “ماکس وبر” جامعه شناس آلمانی کارآفرینی را یک فرآیند اجتماعی میداند که در آن کارآفرین با اشتیاق و پشتکار در کار، خوشتن خویش را پیدا می کند و از بند عادات  و سنت های همیشگی رها می شود.نقش شایسته کارآفرینی و تآثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی ، توانمند سازی منابع انسانی ، اشتغال زایی، استقرار و توسعه عدالت اجتماعی ، حضور گسترده و فعال در بازارهای جهانی ، فقرزدایی و افزایش امید به زندگی ، بر کسی پوشیده نیست. از این رو کشورهای مختلف در دهه های اخیر با توجه به نقش مؤثر و مثبت کارآفرینان اقتصادی در توسعه جامعه ، بهره برداری از این توانمندی را مورد توجه قرار داده اند.

پیامدهای کارآفرینی

پیامدهای کارآفرینی  دامنه تاثیرات کارآفرینی بر جامعه بسیار وسیع است . از تغییر در ارزشهای اجتماعی تا رشد شتابان اقتصادی . محققین تغییرات مختلفی را که کارآفرینی در یک جامعه ایجاد می کند ، بررسی کرده و آثار آن را از دیدگاه های متفاوت مورد بحث قرار داده اند.ساماندهی و استفاده اثربخش از منابع پیامدهای مثبتی که توسعه کارآفرینی در اقتصاد کشور ایجاد می کند ، غیر قابل انکار است. مردم یک جامعه برای تامین محصولات و ارائه خدمات مورد نیازشان به یکدیگر متکی هستند . هر چه جامعه رشد بیشتری داشته باشد ، نقش افراد تخصصی تر و واضح تر می باشد . برای هر شخص مشکل است که به تنهایی نیازهای خود را برآورده نمایند . برای مثال ، یک زارع محلی می تواند برای خود برنج و مرغ و سبزیجات تولید کند ولی نمی تواند لباس و عینک و دارو بسازد . دستیابی به اهداف آرمانی سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و نیز تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور مستلزم توسعه فرهنگ و دانش کارآفرینی به عنوان موتور محرکه این حرکت عظیم است. کارآفرینی موجب اشتغال می شود 2-کارآفرینی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.3-کارآفرینی موجب توزیع متناسب درآمد می شود و اضطرابهای اجتماعی را آرامش می بخشد .4- کارآفرینی موجب بهره برداری از منابع و فعال شدن آنها برای بهره وری عظیم ملی می شود .5- کارآفرینی موجب سود اجتماعی از طریق دولت می شود .

 

 

بازاریابی حضوری چیست؟


بازاریابی حضوری چیست؟

بازاریابی حضوری به تکنیک فروش محصول به مشتری از طریق جلسات حضوری و ترغیب وی به خرید کالا یا خدمت، گفته می شود. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و به طبع آن افزایش ابزار ارتباطات جمعی، این روش مارکتینگ بسیار کم استفاده می گردد اما همچنان در کشور های جهان سوم و به خصوص کشور ما، این روش بسیار کارآمد بوده و همچنان جزو بهترین روش های فروش و مارکتینگ محسوب می گردد. اصلی ترین نقش را در بازاریابی حضوری نه شرکت ارائه دهنده محصول و نه خود محصول، بلکه شخص بازاریاب ایفا می کند. سعی کنید در همان ابتدایی ترین برخوردها لبخند روی لب ها داشته باشید و چهره ای شاداب از خود نشان دهید. به مشتری اجازه فکر کردن بدهید:در بعضی موارد باید به مشتری مجال فکر کردن داده و سکوت اختیار نمود. سعی کنید تمام جوانب محصولتان را ارائه داده و پس از آن کمی مکث کنید تا مشتری بتواند فکر کند. این کار نشان می دهد که شما به نظر او احترام می گذارید و فقط به دنبال فروش محصول خود نیستید.

چگونگی موفقیت در بازاریابی حضوری

مهارت و پیشرفت، برآیند دانش، تخصص و تجربه اند. با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر دنیای امروز، بیشتر دانستن یک نیاز ضروری برای همه محسوب می شود. جالب است بدانید که نوعی مرگ جدید تعریف شده است که بیشتر درِ خانۀ اهالی کسب و کار را می زند و آن، مرگ اطلاعاتی است.دانسته های یک کارشناس فروش بر اساس حرفه ای که به آن مشغول است را می توان مورد تقسیم بندی قرار داد.اطلاعات عمومی: یک کارشناس فروش به علت ارتباطاتی که با مشتریان فعلی یا آیندۀ خود برقرار می کند، در مسیر جریان تبادل اطلاعات روزمرۀ بین افراد مختلف قرار می گیرد. از این رو بهتر است از طریق روزنامه ها و یا وب سایتهای عمومی از هر اطلاعاتی که می تواند نظر و علاقۀ او را به خود جلب کند، در جریان مهمترین اخبار و رویدادها و دانستنی های عمومی قرار بگیرد. برخورداری از اطلاعات در فرآیند یک مذاکره نیز بسیار پر کاربرد و گاهی نیز گره گشاست. کارشناسان فروش می بایست بازار هدفشان را به خوبی بشناسند، اطلاعاتی دربارۀ مشتریان آینده داشته باشند، بدانند که با چه کسی به چه صورت برخورد نمایند، چگونه پیگیری نمایند، چه بگویند و چقدر بگویند، دربارۀ رقبا و نقاط ضعف و قوتشان در بازار بدانند، دربارۀ محصول ی که معرفی می کنند بدانند، دربارۀ نیازها و خواسته های مشتری بدانند ,هر محصول ی شرایط ویژه و منحصر به خودش را دارد.

 

همایش آموزشی دکترشهاب اناری(رایگان)


هدف همایش آموزشی

هدف از این همایش اموزشی هدف این است که افرادی که کسب و کاری را تازه شروع کرده اند یا حتی مدتی است مشغول کسب و کار بوده اند اما دارند در جا می زنند، استراتژیهای موثر، ایده های خلاقانه و انگیزه کافی برای جذب مشتری بیشتر و کسب درآمد بالا را به دست آورند. این دوره، مجموعه جامع و قدم به قدمی است برای معروف شدن در بازار و افزایش درآمد قابل پیش بینی! این همایش به درد چه کسانی می خورد افراد متخصص خویش فرما (از جمله مشاوران، مدرسان، نویسندگان، اساتید آنلاین، روانشناسان، کوچها، معلمان کنکور، مربیان ورزشی، مهندسان معمار، وکلا، حسابداران، گرافیستها، طراحان، عکاسان، فروشندگان و ...) صاحبان کسب و کارهای کوچک خدماتی  کسب و کاری نوپا دارید و به دنبال روشی قدم به قدم برای جذب مشتری هستید رویای تبدیل شدن به یک برند موفق در زمینه کاری خود را دارید ولی مسیر درست را نمی شناسید دوست دارید یک فرمول مرحله به مرحله برای ساختن یک بیزنس موفق و پرسود داشته باشید سخنران همایش دکتر شهاب اناری، نویسنده پرفروش بین المللی، سخنران، مدرس  خودش تجربه کسب و کار موفق در سه صنعت مختلف را داشته است. در زمینه بازاریابی و فروش فعال بوده و بیش از 80 میلیارد تومان از محصولات و خدماتش در سالهای گذشته به فروش رفته است  یکی از صاحبنظران برجسته بحث کوچینگ در سطح جهانی است (وال استریت ژورنال او را استاد بزرگ موفقیت نامیده است)

درباره دکتر شهاب اناری

دکتر شهاب اناری نویسنده کتاب پرفروش بین المللی آتش زندگی ات را روشن کن با همکاری برایان تریسی است. او کوچ حرفه ای دانش آموخته مدرسه کوچینگ ، متخصص برندینگ شخصی دانش آموخته مدرسه برندینگ Reach ایالات متحده و مدرس آموزشهای سازمانی است. وی عضو هیات مدیره انجمن کوچینگ فارسی زبانان، عضو انجمن بین المللی کوچهای حرفه ای (ICF)، یکی از منتورهای سازمان فیوچرپرونر در کانادا و نیز عضو انجمن سخنرانان حرفه ای کانادا است.در هفده سال اخیر، دکتر اناری با بیش از 30،000 مخاطب با انگیزه خود (از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا مدیرهای عامل شرکتهای بسیار موفق بین المللی) فعالیت آموزشی، مشاوره ای داشته و بیش از پانصد کلاس، سمینار و کارگاه در موضوعات مختلف برای مدارس، دانشگاهها، شرکتها و سازمانهای گوناگون برگزار کرده است. مباحثی که این روزها دکتر اناری روی آنها به طور حرفه ای کار می کند، کوچینگ (مربی گری موفقیت) به شیوه آگاهی بنیادی و نیز برندینگ شخصی است. وی در سال 2015 به عنوان یکی از متخصصان خبره آمریکای شمالی شناخته شد و در 2016 وال استریت ژورنال وی را استاد بزرگ موفقیت نامید. در ضمن وی نفر اول کنکور ایران در سال 1376 می باشد.

 زمان برگزاری:

1396/11/12 (بهمن ماه)

 نحوه ثبت نام:

1.ثبت نام در سایت (ایوند) https://evnd.co/7C8tw

2.تماس با دفتر اموزش02166908341