سرویس وبلاگ اول مشاور

مشاوره تحصیلی

سرویس وبلاگ اول مشاور

مشاوره تحصیلی

4گام موثر برای جذب و فروش بیشتر


چهار گام موثر  برای جذب و فروش بیشتر

 

همه فروشنده ها دوست دارند افرادی حرفه ای باشند و بتوانند فروش بیشتری داشته باشند. عملکرد یک فروشنده با میزان فروش بیشترش سنجیده می شود، لذا فروشنده ها هرچه بیشتر بفروشند یعنی عملکرد بهتری دارند و باطبع آن درآمد بیشتری خواهند داشت.به همین خاطر دانستن تکنیک های فروشندگی حرفه ای برای هر فروشنده ای مهم و حیاتی است.

.1بهبود توسعه فردی

اگر می خواهید یک فروشنده حرفه ای باشید، در وهله اول باید بر روی مهارت های توسعه فردی خودتان کار کنید. در فروشندگی حرفه ای لازم است شما فرد کاملاً منظمی باشید و بتوانید تمام کارهایتان را مطابق برنامه پیش ببرید.

از موضوعات دیگر در توسعه فردی مطالعه هست، یک فروشنده حرفه ای باید زمانی را به مطالعه کتاب های خوب در حوزه فروش و موفقیت تخصیص دهد.

 

.2شناخت بازار هدف و مشتریان

برای موفقیت در فروشندگی باید مشتری را بخوبی بشناسید. جمله زیبایی است که می گوید به اندازه تمام انسان ها راهکارهای ارتباطی وجود دارد.

یک فروشنده حرفه ای باید بتواند به خوبی مشتری خودش و سلایق او را بشناسد و مطابق این شناخت با مشتری ارتباط ایجاد کند.

برخی از مشتری ها منطقی هستند و برایشان ویژگی ها را مهم است، برخی احساسی هستند و بیشتر به ظاهر محصول یا رفتار فروشنده توجه دارند و برخی دیگر بدنبال عرف و فرهنگ هستند و نگاه می کنند آیا دیگرانی از این محصول استفاده کرده اند یا خیر.

 

.3تاثیرگزار بودن

فروشنده حرفه ای فردی تاثیرگذار است. این تاثیر گذاری هم در ظاهر است و هم در کلام. فروشنده حرفه ای باید با اصول سخنوری و فن بیان به خوبی آشنا باشد و بتواند با کلامی رسا و زیبا با مشتری صحبت کند.

فروشنده حرفه ای باید توجه ویژه ای به پوشش و ظاهر خودش بدهد، فروشنده ای که از لباس مناسب استفاده نمی کند و به ظاهر خودش اهمیت نمی دهد نباید توقع فروش های بالا را داشته باشد.

 

.4شناخت و تسلط کامل بر محصول

در فروشندگی حرفه ای، فروشنده ها باید اطلاعات کاملی نسبت به محصولی که می فروشند داشته باشند. ترجیحاً در صورت امکان باید خود فروشنده حداقل یکبار از آن محصول استفاده کرده باشد تا بتواند آنرا به مشتری خودش پیشنهاد دهد و درباره آن حرف بزند.

لازم است فروشنده به محصول و کارکرد آن اعتقاد داشته باشد. فروشنده ای که خودش محصولی را که می فروشد قبول ندارد و از آن استفاده نمی کند، مسلماً نمی تواند با تمام وجود آنرا معرفی کند. این ضرب المثل زیبا را فراموش نکنید " آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند"

به محصولتان اعتقاد داشته باشید تا بتوانید از دل و جان آنرا معرفی نمایید.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.